>

"Rösten" höll inte men "sagan" blev sann....

Ryssland ska verkligen ha beröm för hela organisationen av  ESC 2oo9!
384 miljoner kostade hela spektaklet och scenen vägde 8 ton !!!
Woooooow !!!



Norges "Fairytale" vann !!!  Med 389 poäng !!!
En gullig och söt Alexander Rybak med guldröst...
Enligt mig så var det den tuffaste finalen någonsin...så många duktiga sångare...
så mäktiga röster...bra scenuppsättning och grymt framträdande...

Min favorit kom tvåa  Island - Yohanna med  218 poäng

Synd för Sverige att " La voix"  hamnade på 21a plats...
nästa år måste vi kvala igen
men svenskarna är glada (enligt Aftonbladet ) att en
"svensk kille med svenska låtskrivare och svenska dansare kom 3a.."
nämligen Arash som sjöng för Azerbaijan...
Jag vet verkligen inte vad felet är med låtarna vi skickar till ESC...
JAG HOPPAS BARA att vi inte skickar  Carola eller Charlotte Perelli något mer !!!

P.S. Ni missade väl inte Storbrittaniens "Poke in the eye scene" där  hon går nedför trappan i början av låten och lutar sig mot violinisten, samtidigt som han viftar till med stråken och nuddar hennes ansikte så att hon rycker undan ! Hehe



Kommentarer

Talk to me

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din bloggadress:

Det jag ville säga är att:

Trackback