>

Den andra kvinnan

Jane Green




"Om du önskar att din man hellre hade en älskarinna än en mor - då har du problem...

Så lyder överskriften på boken...

Boken var bra och man fastnade lätt och kunde sitta ett bra tag och läsa...
då nyfikenheten steg för varje sida man läste...

Händelsen utspelar sig i England där Ellie träffar en man som hon är villig att spendera
resten av sitt liv med.
Dan är hur underbar som helst men det finns ett problem : Hans mor !

Hon försöker konkurrera Ellie ut och ständigt påpeka att hennes son avgudar henne och att ingen
 kvinna kan vara nog bra för honom förutom henne !

Ellie ger upp på att motsäga sig henne och låter Linda ( Dans mor) göra som hon vill just för att se hur långt hon kommer att gå...

Sakerna börjar spåra ut när Linda planerar deras bröllop, väljer arangemanget ..till och med Ellies bröllopsklänning !

Ellie trodde att sakerna skulle förändras när lille Tom föddes...men hon hade fel...sååå fel...

Jag tyckte mer om den första boken "I dina kläder"  då den här  saknade samma "gnistra"

Ett minus med hennes böcker tycker jag är att  hon beskriver karaktärerna för noga i detalj och lämnar all "action"  till de sista 30 sidorna...det kan bli lite långtråkigt.....



Kommentarer

Talk to me

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din bloggadress:

Det jag ville säga är att:

Trackback