>

Parfymen - en mördares historia


Patrick Suskind



Har läst klart nu boken som jag fick som en present och som jag aldrig skulle köpt själv (mjo kanske någon gång, någon dag)
Har fått höra att den är en klassiker.

Boken utspelar sig på 1700-talet i Paris.
Den handlar om en man som föds utan lukt men har själv ett extremt bra utvecklat luktsinne att han kan tom lukta till sig personer som är på väg in till stan flera mil bort
eller kan hitta gömda pengar med hjälp av näsan.
Med tiden kunde han framställa dom vackraste parfymerna...
mer berättar jag inte... helt klart läsvärd !

Man blir rädd..riktigt rädd när man förstår att redan då...på 1700-talet fanns det skumma människor...som var kapabla till att göra vadsomhelst-närsomhelst !

2006 kom filmen ut om jag inte har fel...blev nyfiken och kollade på trailern...
Fast filmer är aldrig lika bra som böckerna...
Böckerna ger ett helt annat intryck och upplevelse...

Boktipset.se är riktigt bra sida för dig som tycker om att läsa !
Efter att ha skapat konto kan du lägga in dina lästa böcker och betygsätta dom.
Efter att du har betygsatt ett antal räknar systemet ut automatisk villka böcker du skulle uppskatta att läsa...




Kommentarer

Talk to me

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din bloggadress:

Det jag ville säga är att:

Trackback