>

Min bil kändes idag som en hund !

Solen skiner , 17 grader ute...
Centrala Stockholm fullsmockat !
Fullt med folk som är på väg någonstans...
Jag flyter in i bilkön med min Suv och hoppas på att få hitta en parkering ute på Hamngatan...
Who am I kidding? Det är lördag....Mission impossible !!!
Jag kör in i parkeringshuset på samma gata. Tar en runda upp till sista våningen..
INTE EN ENDA P-PLATS LEDIG !!!
Snurrar mig ner till utfarten igen och mår som att jag just klivit av en åkattraktion på Gröna  Lund !
Ger upp mitt försök att shoppa idag och åker iväg därifrån...långt borta ifrån centralen...
ifrån alla människor och alla bilköer !







Min bil kändes idag som en Gran Danois !!!
Stor och klumpig, som jag var tvungen att binda fast vid någon stolpe utanför butiken.
Önskar att jag hade en chihuaha istället så att jag kan lägga den i väskan och glida in i smeten...
När jag tänker efter lite bättre så supertrivs jag  med mitt shoppande i olika centrum utanför Stockholm....
Risken för att inte finna en parkering är lika med 0 plus att jag kan shoppa i lugn och ro utan att trängas med
allt och alla framför hyllor och omklädningsrummen samt lyssna på gnällkärringen bakom mig i kassakön
som är sönderstressad och vill så gärna att vi andra som står där ska också veta det !!!



Kommentarer

Talk to me

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din bloggadress:

Det jag ville säga är att:

Trackback