>

Att åka t-bana - ren psykologi...

2 dagar sedan tog jag tuben...in till T-centralen.
Sist jag åkte var det i augusti 2oo8.
Fast jag åkte bara två stationer  så hann jag reflektera över ganska mycket...
Jag tycker att det är skönt att åka bil...har även blivit väldigt van med att sitta fast i morgontrafiken...
men t-banan...ojoj en story för sig !
Folk stressar som aldrig förr !
Springer förbi mig nedför rulltrappan för att hinna med tåget fast nästa kommer om ca 8 minuter !
8 minuter i morgontrafiken i bilen - det är lyx !
Jag slipper babblande Lisa som har hängt sig runt stolpen och diskuterar vilket diskmedel hon köpte igår på Sabis,
jag slipper  en massa tonårstjejer som knuffar varandra i vagnen, jag slipper rapkillen som kliver på med sin Ipod på högsta volym och den blängande kärringen Huberta som sitter och studerar mig från topp till tå.

Det skulle ändå vara roligt att kunna läsa tankar...jag menar en proppfull vagn men människor i alla  åldrar och man hör
massa olika funderingar.
Varför har hon inte ringt ? Oj jag kommer att bli sen! Jag har glömt att mata Figaro! Undrar vad ett kilo tomater kostar!
Har jag stängt av spisen? bla bla bla bla........


Stressen blev inte mindre när jag åkte uppför rultrappan och började gå längs Drottningatan...
Kanske valde jag fel dag...det var löning...kanske är det så varje dag?
Jag har undvikit att shoppa i centrala Stockholm...just på grund av all jäkt och stress...
Jag gillar mina promenader i köpcentrum...jag kan planera...jag vet när det är som lugnast där...
köerna till både provrummen och kassan är acceptabla...och jag hittar alltid det jag söker efter !
Peace out !



Life is full of choises...I`m lucky that I picked out what`s best for me...



Kommentarer

Talk to me

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din bloggadress:

Det jag ville säga är att:

Trackback