>

Summering av helgen

Det verkade vara mycket på gång i Stockholm i helgen..

# Bruce Springsteeen på Stadion
# Matchen mellan Sverige och Danmark
# Nationaldagen
# Val EU 2oo9



# Jag var inte på konserten , men satt fast i trafiken på Valhallavägen i 35 minuter på en sträcka som skulle ha tagit mig 10 minuter i vanliga fall...räknas det ? :)





# Åkte man in i en stadstdel norr om Stockholm kunde man se en gigantisk affisch som riktade sig mot lördagens fotboll
som löd något i stil med : Kommer Danmark att få ångra att dom gav Skåne till Sverige ?
Min första tanke när jag läste den var : Sverige kommer att torska på hemmaplan- och så blev det !!!
Dagen efter första sidan Henkes bror hittad död
Varför försöker man bortförklara förlusten med en sådan rubrik ???
Låt Henkes familj vara ifred ! Låt dom sörja !!!!
Hela matchen kan inte ha berott bara på Henke ?!?!?!

# Som tur är undvek jag centrala Stockholm på Nationaldagen, då jag hörde att Kungsan var proppad med folk...det var väl också sista dagen för restaurangdagarna...hörde att folket drack och åt som aldrig förr....ekonomisk kris...jaha hehehe neeeej !




# Och så var det valdags igår...Skolan där jag röstat var till min stora förvåning tom !
Alltid brukar det vara  åtmiståne 20 pers...men nej...inte igår.... jag gjorde min plikt, valde partiet, valde kandidaten och vips så var det klart!

Kollade på valvakan inatt...Vad progranledarna älskar och trycka ned nykomlingar märkte jag...
De grillade bokstavligt killen från Piratpartiet... 7,1% av rösterna fick de...och 1mandatplats.
Det är jättebra placering för ett nytt parti !
Socialdemokraterna  vann  med 24,6&% medan Moderaterna fick 18,8% procent av rösterna.

Nästa år , 2010 är det val till riksdag, landstings- och kommunfullmäktige...
Verkar som att folket har tappat förtroende för moderaderna...inte undra på eftersom som de lovade och lovade och
inte ens 40% av det de lovat har dom gjort ! Ajajaj....

Peace out...my heart is now 4 pounds lighter...



Kommentarer

Talk to me

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din bloggadress:

Det jag ville säga är att:

Trackback