>

En geishas memoarer

Arthur Golden






Boken tar plats sena 20 talet där nioåriga  Sayuri  säljs till en okiya i Kyoto, där hennes utbildning till en geisha börjar.

Hon är älskad och hatad...full med drömmar och känslor...

Men en geisha får inte ha känslor - en geisha ska vara andra till lags...inte till sig själv...


Boken var jätte jätte jättebra... dom ca 500 sidorna i boken kändes för korta...man ville läsa mer och mer...


I  torsdags , två dagar efter att jag läst ut boken var jag bara tvungen att se filen också....

Åh vad alla karaktärerna i boken kom till liv !!! 

Filmen baserades på boken...och i 98% lyckades dom överföra händelser från boken till tv:n






Kommentarer

Talk to me

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din bloggadress:

Det jag ville säga är att:

Trackback