>

Har du legitimation ?




Nu börjar jag bliiii sååå TRÖTT på den frågan !

Jag är född 1983...alltså så fyller jag 26 i år.

Min lediga dag idag...nyvaken , röksugen....det skulle vara gott med en cigg till kaffet...

kollar i paketet...tomt !

Hoppar in i min plyschdress och ner till affären...


- Hej ! Ett paket Marlboro Lights tack ! Smajlar ( vaknade på gott humör!)

- Har du leg ?

Jag börjar rota i fickorna och upptäcker att jag glömde den i andra jackan igår

- Nej , har inte den med mig

- Då går det tyvär inte för att du ser yngre ut än 25 , svarar personen  bakom disken
Där ryker mitt goda humör på en nanosekund

Sammanfattning:

Förklara för mig varför jag känner mig som en robot
då jag tack vare mitt unga utseende är TVUNGEN att ha leg med mig vart än jag går?
I vanliga fall brukar jag säga på Systemet eller i restauranger
"Tack för komplimangen"
men idag var det rena rama förolämpningen !!! 

Detsamma gäller för ATG-ombud !
Där står jag med mina härliga drömmar i handen (fina lottorader och ett  ATG system) 
men får inte spela ! Why ? För att jag ser yngre ut än 25år !!! 

Jag vill inte känna mig bunden till ett leg hela tidddeeen !

Jag menar hade jag varit 30+ och fått den frågan hade jag blivit glad...men nu... NEJ !

Nu är jag iaf ett år närmare trettio så att hoppet att frågan ska avta sakta men säkert finns fortfarande där...

Tills dess får jag väl hänga mitt körkort runt halsen nästa
gång jag går in sådär  "morgontrasig"
på Pressbyrån, Systemet eller ett ATG-ombud !!!

Peace out !!!

                            




Kommentarer

Talk to me

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din bloggadress:

Det jag ville säga är att:

Trackback