>

Pepparkaksmuffins

Ikväll blev jag sugen på pepparkakor...men inte vilka som helst - MUFFINS ! mmm

Väldigt enkelt , snabbt och ooookomplicerat !

Här är receptet :

Pepparkaksmuffins

20 portioner | Normalstora formar, 12 st/plåt

(Jag fick ut 16 st)

Källa: Lotta Levander | Foto: Anna Jacobsson


100 g margarin eller smör
2 1/2 dl farinsocker
2 ägg
1 1/2 dl gräddfil eller filmjölk
3 dl vetemjöl
1 msk kanel
1 tsk kryddnejlikor
1 tsk ingefära
1 tsk bikarbonat


Sätt på ugnen på 200°C. Rör rumsvarmt margarin eller smör och socker poröst. Tillsätt ett ägg i sänder under omrörning. Rör ner gräddfil eller filmjölk och sist mjölet blandat med kryddor och bikarbonat. Gräddas i ca 15 min i mitten av ugnen.

Farinsockret kan bytas ut mot 2 dl strösocker och bikarbonaten mot 2 tsk bakpulver, men kakan får då inte sin karaktäristiska färg och smak.


RECEPT OCH BILD FRÅN DAGENSMUFFIN.SE




Kommentarer


Postat av: Sassy

Mums, vad goda de verkar!

2008-11-27 @ 19:48:13


URL: http://eurotrash.blogg.se/

Talk to me

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din bloggadress:

Det jag ville säga är att:

Trackback