>

Haaalllooooweeeen



Halloween - den nya "coola"  högtiden som vi svenskar tagit ifrån vem ? Gissa tre gånger?
USA USA och USA !
Egentligen så har den ursprung på Irland...
Man ska helst klä ut sig och ha en stooor fest eller så  går dem mindre och knackar dörr med trick or treat...

För mig är inte Halloween fest, sprit och masker...
det är ALLA HELGONS DAG
Dagen då jag besöker kyrkogården ..tänder ljus till minne av människor som en gång levde och stod mig nära...
Mina tankar går till dom - inte till den halvfulla votkaflaskan bredvid ölburkarna i nån sunkig lägenhet med en massa folk som jag aldrig sett i hela mitt liv...

Alla helgons dag är för mig respekt och omtanke...









Kommentarer

Talk to me

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din bloggadress:

Det jag ville säga är att:

Trackback