>

Strutsar vs Billister

Dagens artikel i Aftonbladet : "Var fjärde billist bryter mot lagen"





Införd lag om billisternas skyldighet att stanna för varje person på övergångstället börjar spåra ut.
Skyll inte allt på billisterna !
Dagligen får jag uppleva i Stockholmstrafiken människor som likt strutsar SLÄNGER ut sig på övergångstället utan ögonkontakt med mig!
Mammor med barnvagnar som tror att dom äger gatan, samtidigt som dom pratar i mobilen och hundägare som slänger ut sig på gatan släpandes efter sig deras stackars Fiffi...
ÖGONKONTAKT DIN STRUTS !




Några roliga händelser ur min vardag i trafiken :

En gång slängde sig en struts med barnvagn ut på zebran framför mig...jag saktade in och släppte henne förbi.
Vet ni vad hon gjorde ? Gav mig fingret !
Snacka om farliga hormoner efter förlossningen!
Jag stannar och släpper förbi ! Var det hennes sätt att tacka mig?

En annan gång ser jag en struts cirka fem meter ifrån zebran som babblar för fullt i mobilen.
Medveten om att han kommer att lägga in femman snart då han närmar sig , saktar jag in...
Han ställer sig bredvid en stolpe och verkar vända sig om för något, jag gasar och ska fortsätta köra- i den sekunden börjar han korsa gatan, han slår på min bil. Jag stannar och skriker efter honom för att se vad hans problem är.
Han kallar mig för idiot då jag inte väntade på att han ska korsa gatan !
Hahahahah

En tredje gång så var jag på väg till en kompis i förorten. 30 väg...saktare kan det inte gå.
Tre kaxiga förortsbrudar ska korsa gatan... Dom är en bit ifrån men jag stannar till slut...hade inte bråttom...
Hon började svära på något språk som jag inte förstod !
Ställer frågan till mig själv : For what ?!?!




Ni ställer mycket högre krav på oss billister än fotgängare och cyklister !

Kom med en lag som förbjuder mina kära medtrafikanter på cykeln att prata i mobilen medan dom svajjar kors och tvärs över vägen !

Kom med en lag som förbjuder strutsar(läs: fotgängare ) att flyga ut på gatan hur dom vill !

Ett tips till Er STRUTSAR :

TAG ÖGONKONTAKT MED FÖRAREN
NICKA ELLER VIFTA LITE MED HANDEN - TRO MIG DET UPPSKATTAS!



Länk till   AFTONBLADETS ARTIKEL HITTAR DU HÄR






Kommentarer

Talk to me

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din bloggadress:

Det jag ville säga är att:

Trackback