>

6 countries in 7 days

Vi satt och kollade på film....
- Älskling, jag behöver semester
- Hmm , jag också....kraftigt!
- När ska vi åka?
- Jag vet inte...
- Vart ska vi åka?
- Jag vet inte...
- Kan du ta ledigt från jobbet ?
- Ja, det går nog och ordna..
- Hur många dagar kan du ta ledigt ?
- Max en vecka...
- Ska vi bila?
- Det kan vi göra. Vart ska vi åka?
- Vad sägs om AMSTERDAM?
- Har aldrig varit där
- Inte jag heller. Vi kan åka till PARIS sedan
-  Ah det låter bra ! Vad rolig ! När åker vi?
- I  övermorgon !

En jeep , garmin navigator , digitalkamera, lite kläder, termos och en  kylbox var allt som krävdes innan vi begav oss på våran resa...

Sverige , Danmark , Tyskland , Holland , Belgien , Frankrike         


Totalt

Kilometer : 3200 ( tur och retur )

Antal tagna  kort : 650
 
Regndagar :  3  med 16 grader C

Soldagar : 4 med 23-31 grader C

Resekostnad totalt : Ca 16000 SEK

Parkeringsböter: 1 st  à 35 euro i centrala Paris vid ambassaden

Fartkameror flashlight  poser :  2 st Varav en i Belgien och en i Danmark på hemresan 
 
                                




Här kommer några utvalda bilder från resan....



 

Det är så härligt att få se den här skylten 



     


     Hollands vackra förort Muden 


  



   Beauty of Amsterdam



 

Madame Tussauds 
 *ett måste om du åker till Amsterdam



  


   Angelinaaa Jolie Pitt 



 


  Regniga, mysiga  Amsterdam


  


    Champs Elysee  och Triumphbågen



 


  Den vaclra skulpturen på Triumphen



 


Eiffel Tower by day.....

                              and night....




   


 


   View from the top



  

                                                   


 Vad tornet  står på....Läskigt men sant....


                                        



  
 Moulin Rouge

 
 


  Notre Dame



  



    Louvre 



             



  En av de fancy butikerna på Champs Elysee  







Disneyland  Paris 








Crush , den söta skölpaddan i "Find Nemo"



  


 Törnrosa slottet





                  



  En av fönsterrutorna inifrån slottet  

   *Aurora och .hennes prins *


                 




 Cheshire cat       " Alice in wonderland"          



              



Sååå söööööööt  



Hoppas att ni fick en  liten  överblick av min sköna semester som  var värd  varenda krona  !
 

V I V A     L A       F R A N C E ! ! !   




Kommentarer

Talk to me

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din bloggadress:

Det jag ville säga är att:

Trackback